środa, 12 września 2012

Tajniki białej magii

Magia wiedźm - Rytuały, Specyfiki i zaklęcia Claire
org. Die Magie der Hexen
wyd. Studio Astropsychologii, 2011

"Biała magia z zasady opiera się na pomocnych siłach. Nie możesz więc przy jej pomocy zdziałać niczego złego."

  Claire w swojej drugiej książce przedstawia nam takie pojęcia jak czarownica, biała magia, rytuały itd.

  Książka podzielona jest na dziewięć rozdziałów, które zapoznają nas z różnymi dziedzinami białej magii. Jednak aby rozpocząć używanie którejś z dziedzin przedstawionych przez autorkę, radzi ona rozpocząć od medytacji. Regularne medytowanie ma zapewnić nam przypływ siły duchowej, dzięki której będziemy bardziej skupieni na naszych rytuałach i przyniosą one zamierzone efekty.

   W dalszych rozdziałach mamy takie dziedziny jak wygląd zewnętrzny, zapach, pieniądze, miłość i erotyka, wróżenie, świat duchów oraz pozostałe magiczne specyfiki. Mnie osobiście autorka zainteresowała jedynie dwoma rozdziałami, a mianowicie zapachami oraz miłością i erotyką. W pierwszym rozdziale, który mi się spodobał wymienione są rośliny, kadzidła i inne tego typu sprawy, które mają swoje określone działanie. Wszystkie są opisane krótko i na temat bez zbędnych komentarzy. Rozdział o miłości i erotyce w pewnym sensie łączył się właśnie z zapachami, więc dlatego przypadł mi do gustu.

   Ogólnie rzecz biorąc książka nie wywarła na mnie aż tak wielkiego wrażenia. Momentami jest ciekawa, ale... Ta książka zdecydowanie bardziej nadaje się dla kogoś kto interesuje się ezoteryką. Plusem jest też to, że taki amator jak ja nie powinien sobie zrobić krzywdy przy rytuałach z tej książki, bo nie są one skomplikowane. Minusem zdecydowanie jest rozdział o wróżeniu. Czytając go po prostu się pogubiłam. Tak jak nigdy nie rozumiałam kart tarota (bo im jest poświęcona większość tego rozdziału), tak dalej ich nie rozumiem.

   Magię wiedźm mogę polecić początkującym w dziedzinie ezoteryki. Mimo, że biała magia ma nam przynieść pomoc to według mnie trzeba z nią uważać, bo jedna nieczysta intencja może spowodować jej załamanie. Dlatego też należy używać jej z rozwagą.

"Zastanów się, czy to, co chcesz zrobić, będzie dobre i jaką cenę będziesz musiała za to zapłacić. Nie podejmuj decyzji pochopnie i rób to, za co możesz ręczyć!"

Za możliwość przeczytania książki dziękuje wydawnictwu Studio Astropsychologii

9 komentarzy:

  1. Nie mogę się przekonać do książek tego wydawnictwa. Po prostu nie moja tematyka i tyle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także. Kiedy otrzymałam od nich książki do recenzji myślałam, że wszystkie mi się spodobają i wniosą coś nowego, a po ich przeczytaniu mam wrażenie, że wszystkie napisane są na jedno kopyto. We wszystkich jest to samo i brakuje różnorodności.

      Usuń
  2. Czytałam i miałam podobne odczucia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie interesowałam się ezoteryką i raczej to się nie zmieni w najbliższym czasie, dlatego tej książce również podziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. O wiedźmach, białej magii itp. mogę sobie poczytać, ale w książkach z dziedziny fantastyki, a nie w takim znaczeniu, jakby miały coś wspólnego z naszym życiem, to zdecydowanie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Omijam książki tego wydawnictwa, dlatego odpuszczę sobie "Magię wiedźm".

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba do końca nie jestem przekonana do tej książki...
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. z miłą checzą przeczytam. okładka cudna

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.